تیر ۰۱، ۱۳۸۹

گزارش انجمن علمی مرمت دانشگاه هنر اصفهان از برگزاری مراسم روز مرمت

بسم الله الرحمن الرحیم

پیرو انتشار بیانیه ای از سوی 12 تشکل دانشجویی دانشگاههای استان اصفهان بر اساس خبر غیر موثق وپر از کذب "خبرنامه دانشجویان ایران" با عنوان "هنر مسئولین دانشگاه هنر اصفهان را ببینید!" ((انجمن علمی مرمت))دانشگاه هنر اصفهان خشم واعتراض شدید خود را نسبت به این خبرنامه و بیانیه پیرو آن اعلام و نسبت به جوسازی های سیاسی و ضد دینی آنان ، اعلام انزجار می نماید.
لازم می بینیم که اصل این خبر را به گوش ملت شریف ایران و تمام دانشجویان ایران زمین برسانیم .

برنامه انجمن علمی مرمت دانشگاه هنر اصفهان در روز 1/3/89 در دوبخش صبح و بعد از ظهر برگزار شد .
برنامه صبح کارگاه آموزشی با عنوان گره و کاربندی به استادی چهره ماندگار معماری سنتی ایران استاد اصغر شعرباف و بعد از ظهر، جشن خانه مرمت با حضور استاد نامبرده در دانشکده مرمت دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد.
دستور برنامه این جشن بدین ترتیب بود:
شروع 6:30 بعد از ظهر(با تاخیر)
قرائت قرآن – سرود جمهوری اسلامی ایران- مجری وخیر مقدم- سخنرانی- معرفی میهمان افتخاری جشن و مراسم تجلیل از ایشان- اجرای موسیقی سنتی – سخنرانی – سوگندنامه مرمت – تجلیل از اساتید دانشکده با مراسم گلریزان پرچم- اجرا موسیقی سنتی – قرائت شعر و سرود ای ایران پایان بخش برنامه

و اجرا برنامه دقیقاً به همین ترتیب برگزار شد.
تجلیل از استاد شعرباف، چهره ماندگار معماری سنتی ایران

اکنون که همگان نسبت به بخشهای مختلف این برنامه آگاهی یافتند رجوع می کنیم به اتهامات و اخبار جهت گیری شدهء خبرنامه مذکور( به ترتیب مطالب ذکرشده در خبرنامه)
محل اجراء برنامه خانه سوکیاس ،دانشکده مرمت ومرجع برگزاری آن انجمن علمی مرمت بود که خبرنگار خبرنامه مذکور حتی زحمت تحقیق درباره نام مکان و مرجع برگزارکننده آن را بر خود روا نداشته است . این حاکی از عدم تعهد این شخص و مسئولان خبرنامه به راستی و درستی مطالب ذکر شده می باشد.

در متن ذکر شده، اختلاط غیر متعارف دختران و پسران:


این عکسها و عکسهای دیگر نشان دهنده وضعیت دانشجویان در طول برگزاری جشن می باشد :



چطور ممکن است در ابتدای برنامه به احترام سرود جمهوری اسلامی ایران قیام نماییم و در انتهای برنامه فریاد سلطنت طلبی سر دهیم؟
اما دف زنی دختران:
همگان دیدند و فهمیدند که موسیقی سنتی اجرا شده تنها یک نوازنده دف داشت و او تنها دختر نوازنده بود. که خبرنامه برای رسیدن به اهداف خود که همانا القاء فساد بوده آن را جمع بسته و آن را نکته اصلی و برجسته جشن قلمداد نموده است.
لازم است خبرنامه فوق بداند که در قوانین جمهوری اسلامی ایران نوازندگی بانوان منع نشده و از دیروز تا امروز در سمفونی های بزرگ کشورمان ، بانوان نوازندگان و هم آوایان در گروه کر می باشند.
از جمله در اجرا های اساتید علیزاده ، عقیلی ، شجریان ، ناظری ، و سمفونی هایی همچون سمفونی استاد محمد نوری و استاد مجید انتظامی و... بارها و بارها بانوان هنرمند، گروه را همراهی نموده اند.

اینکه چرا خبرنامه مذکور، نوازندگی این دختر دانشجو را که با حفظ اخلاق و وقار به نوازندگی پرداخته است اوج فساد جشنهای مذکور معرفی نموده است و انگشت اتهام فساد را به سوی او نشانه رفته جای رجوع به وجدان انسانی و اندیشه های ناب اسلامی دارد ؟

درباره پرچم مقدس کشور بزرگمان ایران
در ابتدا توجه شما را جلب می کنم به شرح برنامه های جشن که دومین برنامه بعد از قرائت قرآن پخش سرود جموری اسلامی ایران بود.
چطور ممکن است در ابتدای برنامه به احترام سرود جمهوری اسلامی ایران قیام نماییم و در انتهای برنامه فریاد سلطنت طلبی سر دهیم؟

قیام دانشجویان به احترام سرود جمهوری اسلامی ایران

و درادامه توجه شما را جلب می کنم به یکی از متون قرائت شده در طول جشن:

می کشم بر بوم ایران رنگ، از صد آبرنگ
می کشم بر تار و پود این پریشان ، نقش خون نقش وار خاطر ایران
می کشم فریاد می زنم من نعره ای در رنگ
یادم آید روزهای پرنفیر دیروز پروایی ندارم
من یک ایرانی ام، مسلمان، از نژاد پر ز مهر آریا
من سرودی خوانده ام دیروز تا فردا
از کویر پر امید گرم مرکز تا خزر
من زبانی گویمت از فلات سبز هونیراث
از سهند و از ارس تا خلیج گرم سرخ
آن پر آژنگ همیشه پارس می روم با آرشم البرز را بالا
....
می کشم دشنه به دستان خمود آسیابانی منتظر در کوچه تاریخ
در دست فانوس محمد می روم در استخوان یزدگرد پیر ساسانی
می کشم آن را که او کوشید
از سرود صلح مشرق تا بلوغ عادت جمشید
....
می کشم من قرمز تارا سرخ خاک سبز خوزستان
می کشم فریاد مادری ساکت بر نعش سترگ آن جهان آرا
لیک ایم نقش نقش دیگر گونی است
....
می آید سر انجام آن دادی ستان دادگر
بر چکاد نیلگون اعتراض
بر تنش پیراهن سرخ پدر خونی از بیداد و سرما
وارث درد صبور پهلوی مادر
رنگ لحن او آخرین رنگ خداست...

نمی دانیم مسئولین خبرنامه دانشجویان ایران و دوستانی که بدون تحقیق بیانیه صادر می نمایند آیا با ادبیات ،شعر و هنر آشنایی و ادراک دارند یا خیر اما:
ملت شریف ایران و دانشجویان محترم:

آیا از متون یاد شده چیزی غیر از روح اسلامی و ایرانی برداشت می کنید؟؟؟ آیا در متون یاد شده چیزی غیر از تلاش برای ایجاد حس اتحاد و وحدت کلمه می بینید؟؟؟ آیا در متون یاد شده چیزی غیر از دفاع از تمامیت کشور عزیز و دفاع از خلیج همیشه پارس می بینید؟؟؟
ملت بزرگ ایران آیا سرخ خاک سبز خوزستان و جهان آرا را نمی شناسید؟؟؟ آیا آخرین دادی ستان دادگر را نمی شناسید؟ و درد صبور پهلوی مادر را ؟ و پیراهن خونی پدر را ؟ کیست که رنگ لحن او آخرین رنگ خداست ؟(این یکی از متون ادبی برنامه بود که به دلیل طولانی بودن، بخشهایی از آن ارائه شد و مابقی نیز در صورت لزوم ارائه می شود)

متنی دیگر از دل برنامه که از این متون زیاد در برنامه وجود داشت:
کیست دم از مرگ وطن می زند زخم دگر بر دل من می زند
کیست که دلداده خورشید نیست در دل او پرتو امید نیست
مرگ کجا کشور ایران کجا ؟ مرگ کجا مهد دلیران کجا؟
گرچه عرب زد چو كراتي به ما داد یکی دین گرامی به ما
دین بگرفتیم و عرب رانده ایم زنده و جاوید از این مانده ایم
چون که وطن تا به ابد زنده است جان به رهش دادنم ارزنده است
ورنه خردمند نخواهد سپرد جان به ره توده خواکی که مرد

کسانی که دم از بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری می زنید ! آیا فراموش کردید داد ِبصیرت دانشجویی را و فراموش کردید بینش عمیق را ؟ مگر ایشان کراراً و کراراً تاکید نفرمودند که روح خودباوری و اعتماد به نفس و امید به آینده روشن ایران اسلامی را در دل ها بپرورانید؟ در شرایطی که همه رسانه های دنیا موج های ناامیدی به درون مرزهای ایران عزیز ارسال می کنند آیا ما روح امید و اعتماد به نفس را در جملات و گفتار شاعرانه خود جاری و ساری نمودیم یا رفتار نسنجیده شما؟ فراموش کردید که امام خمینی(ره) رمز پیروزی انقلاب را وحدت کلمه در بین ملت ایران دانست ؟ آیا شما عاملین وحدت کلمه بودید یا با اعمال نسنجیده وعجولانه خود تخم تفرقه بین دانشجویان پراکندید ؟

و اما پرچم مقدس کشور جمهوری اسلامی ایران
پرچم یاد شده پرچمی است به ابعاد 8/5* 3 متر که چنین پرچمی جزو پرچمهای سفارشی ساز می باشد و به صورت آماده در فروشگاه های عرضه پرچم ارائه نمی شود. این پرچم که در مراسم گلریزان استفاده شد با حداقل امکانات و با تهیه 3 پارچه جداگانه به رنگهای پرچم و دوختن آن در کنار هم ساخته شده است و درج نشدن کلمه جلاله (الله) معلول فشردگی زمان و نبود پرچم رسمی آماده در بازار بوده است و علي رغم فضاسازي هاي رسانه اي هيچ غرض سياسي پشت آن نبوده است.
علاوه بر آن در راهپیمایی های 22 بهمن و مناسبتهای انقلابی، پرچم های کوچک بعضاً کاغذی و سربند ها نیز فاقد کلمه جلاله (الله) می باشد و هیچ گاه این تغییر ، عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی نمی شود.
در برخی موارد نیز علائم و متون دیگر بر روی پرچم توسط ارگانهای دولتی و نظامی درج می شود.
(عکس بالا مربوط به رژه نیروهای نظامی کشورمان است که می توانید به آدرس درج شده در زیر آن مراجعه نمائید.)
(عکس بالا مربوط به راهپیمایی 22 بهمن یکی از پایگاه های بسیج که می توانید به آدرس درج شده در زیر آن مراجعه نمائید.)
و حتی گاهی در استادیومهای ورزشی پرچمهای بزرگ که بر روی دستهای تماشاچیان موج داده می شود کلمه مقدس (الله) برآن درج نمی شود و هیچ گاه این تغییر، عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی نمی شود.

دوستان
برخورد عجولانه برخی رسانه ها ، در ارتباط با موضوع پرچم جمهوری اسلامی ایران ، به سان ظاهر بینانی است که معنی آیه ای از قرآن را می خوانند بی آنکه به آیات قبل و بعد آن و تفسیر های گوناگون آن توجه نمایند و بر مبنای آن در شبکه های ماهواره ای خود، اسلام و دستورات آن را مقایر با روح انسانیت اعلام می کنند و با جلب همراهانی، خودشان را و حرفهایشان را بزرگ و مهم جلوه می دهند . سیاسی نبودن این جشن با دلایل کافی در پیشگاه مقامات مسئول به اثبات رسیده است و این که چه کسانی و با چه انگیزه هایی قصد سیاسی جلوه دادن این جشن را دارند جای تفکر و رجوع به خرد انسانی دارد.
و اما کسانی که مسئولان برگزاری این جشنها را لیدرهای آشوبهای سال گذشته اصفهان و فتنه گر معرفی نمودید و کسانی که با بیانیه خود آنها را حمایت کرده اید هرچه زودتر نسبت به انتشار اسنادی که بر مبنای آن به این افراد تهمت و افترا زده اید اقدام نمائید و یا دررسانه خود در پیشگاه ملت بزرگ ایران ،از مسئولین برگزاری این جشن ، دانشگاه هنراصفهان و دانشجویان بزرگوار این دانشگاه عذرخواهی نمائید.
با توجه به آنچه که در بالا به آن اشاره شد:
دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان ضمن اعلام انزجار و تاسف عمیق از اطلاع رسانی غیر موثق و پر از کذب و شایعه پراکنی و حاشیه سازی های خبرنامه دانشجویان ایران و خبرگزاری پادانیوز و 12 تشکل دانشجویی دانشگاه های استان اصفهان از ریاست محترم دانشگاه هنر اصفهان می خواهد نسبت به تقدیم شکایت به مراجع قانونی و قضایی اقدام نماید و از حیثیت و شرافت دانشگاه هنر اصفهان و دانشجویان آن دفاع نماید.
موارد مورد اعتراض دانشجویان
1. زیر سوال بردن حیثیت و شرافت دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان بر پایه اخبار غیر موثق و جهت گیری شده برای القاء فساد
2. دخالت در مسائل داخلی دانشگاه در موضوع معاونت پژوهشی دانشگاه
3. انتشار اتهامات کذب در بخش نظرات که بدون اطلاع از صحت و راستی آنها بر روی خروجی خبرنامه قرار گرفته است از قبیل پخش روبان های سبز برای جهت دهی سیاسی موضوع و دست در گردن هم انداختن پسران و دختران برای القاء فساد
4. انتشار تصاویر دانشجویان دختر و پسر بدون استتار چهره و فاسد و بی بند وبار خواندن تلویحی آنها
5. اتهام به نوارنده دف که نوازندگی او را از نکات اصلی فساد جشن قلمداد نموده اند
6. اعتراض رسمی به تشکل های دانشجویی که نسبت به صحت و راستی خبر مذکور اقدام نکرده اند و با ین کار خود عامل انتشار گسترده اخبار نا صحیح شدند
7. عدم اخذ مجوز از حراست دانشگاه جهت ورود نماینده خبرنامه دانشجویان ایران به دانشگاه وعکاسی در محیط داخلی آن

۲ نظر:

ناشناس گفت...

مرسی عالی بود...

ناشناس گفت...

خیلی جالب بود